Thursday 11 October 2018

BBM3410/18 : Bangkit Dari Kegelapan...



Tajuk : Dunia percintaan hanya merugikan 


Gambar sekadar Hiasan ...huhu

Cinta ... 

Ramai yang tahu tentang cinta. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta. Tetapi adakah anda tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang apa itu cinta.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan

Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih


Ok dah tau apa itu cinta kan?... 

Sekarang saya nak kupaskan mengenai Pengalaman saya semasa bercinta.

Sebagai seorang remaja juga saya sendiri pernah mengalami alam percintaan, jatuh dan bangun, suka dan duka semua itu adalah warna-warni dalam percintaan... lama juga lah dan akhirnya saya sedar semua itu hanya membuang masa saya... dan kini saya sedar bahawa lebih baik saya luangkan masa dengan pengajian dan paling penting saya nak jadikan impian ibu saya tercapai ( melihat saya berjaya). InshaaAllah dan yang paling penting saya tak nak hidup dalam kegelapan yang hanya merugikan saya.

Memang mencapai cinta tu adalah perkara yang baik tapi mencapai cita-cita tu adalah jauh lebih baik sebab tu akan buat kau mampu berdiri teguh tanpa harapkan sandaran daripada insan lain.


Ok sekian dari saya dan jumpa di post seterusnya... 

No comments:

BBM3410/18 : Facebook

Popular Posts