Wednesday 10 October 2018

BBM3410/18 : My Migrain

Tajuk : Migrain menyerang diriku... 


Assalamualaikum dan selamat petang semua... 


Gambar beberapa tahun lepas ..huhu


Tengok pada tajuk pun korang dah tau saya nak cerita pasal apa kan....  sungguh malang nasib diri ini dikala sedang berperang dengan pita dan assigment tapi dilanda pula sakit kepala yang teramat sakit. Pada awalnya, saya fikir saya kurang tidur dan oleh itu, saya pun tidur lah dengan harapan bila bangun nanti maka hilanglah sakit kepala yang sungguh membebankan diri ini. sebab iyalah kan sedang sibuk memikirkan tentang kerja-kerja yang perlu disiapkan sebelum tarikh akhir hantar. 

Genap 3 hari sakit kepala yang teramat sangat itu setia menemani diriku ini... huhu, siksa wei. Dah macam-macam insiatif saya buat untuk suruh dia pergi tinggalkan daku tapi dia enggan pula, hahaha... dramatik pula dah.  Ubat ! ermmm jangan cakap lah, ubat migrain apa yang tak makan, semua dah makan dah tapi tetap juga tidak hilang.  Hanya mampu berdoa dan bersabar je lah.... 


Ada juga terfikir bahawa banyak kot dosa yang saya dah buat sehingga Allah uji saya macam ni. Munasabah diri kejap.... Iyalah siapa lah kita nak menentukan dosa-dosa kita,
kadang-kadang tanpa kita sedar kita telah buat dosa, samaada telah menyakitkan hati orang lain ataupun dosa tehadap mahkluk Allah yang lain. 

Selepas tiga hari berlalu, Alhamdulillah sakit kepala yang teramat sakit itu telah pergi meninggalkan diri ini. Bersyukur sangat kerana Allah masih beri peluang pada diri ini untuk bernafas dan bertaubat ... dan saya gembira sebab saya dah boleh tumpukan perhatian terhadap kerja-kerja pengajian saya ini... Alhamdulillah.


Sekian dari saya dan jumpa lagi di post seterusnya....




No comments:

BBM3410/18 : Facebook

Popular Posts