Tuesday 13 November 2018

BBM3410/18 : Poster Ekspres 😉

Assalamualaikum 

Hai korang ... Apa khabar ? ... Scha doakan semoga sihat-sihat je ye.

Ok... Hari ni scha nak kongsi pengalaman scha dan kawan-kawan saya buat poster dalam masa yang sangat singkat... singkat yang teramat sangat... haha.

Sebenarnya buat poster nie adalah kerja kumpulan untuk subjek minor iaitu Etika dan Moral dalam Penerbitan.  Dan kerja dah lama Dr bagi dan dah siap dah pun sebelum masa nak hantar.

Tapiii....

Kami buat salah, yang kami buat bukannya poster tapi  Risalah kot rasanya sebab terlampau panjang macam karangan... ermmm adakah poster panjang macam karangan?  Hahaha, rasanya poster kami je kot. 

Ok ... Masa nak hantar tu kan, hari jumaat dalam pukul 11 lah macam tu... Dr cakap " ... Kamu rasa ini poster ke ?, tapi kalau nak hantar juga saya takde masalah tapi dah agak kan markah macam mana... Fuhhh ! tak nak Dr, bagi kami masa buat, maka Dr pun bagi masa sampai petang ni je pukul 3... Haaa, korang rasanya... sempat tak tu nak buat ? kawan-kawan lain buat dalam beberapa minggu dan kami pula buat dalam beberapa jam sahaja. 

Maka, dalam keadaan yang kelam kabut dan mengantuk, iyalah panas terik kot time tu so badan pun teras lemah, Tapi kami tak kesah, maka kami pun buatlah... dalam buat tu kan, banyak kali juga lah di tulis lepas tu padam... letak gambar lepas tu buang... fuhhh.... agaknya sempat tak kalau macam tu ? 

Tapi walaupun sukar untuk kami, kami teruskan juga sampai siap...

Buat punya buat ... 

Yesssss !!!!!! akhirnya siap juga 

Taraaaa ... ini lah hasil poster ekspress kami .... hahahah... boleh lah kan.


Dan bila dah siap, dalam pukul 2.40 macam tu, kami pun hantar lah dan Dr cakap " Haa, Lebih baik dari sebelumnya  " hahaha . Fuhhh lega rasanya. 

Ok kawan-kawan... tu lah pengalaman scha dengan kawan-kawan buat poster ekspress 

Sampai sini lah ja lah ye guys... jumpa di next post.

No comments:

BBM3410/18 : Facebook

Popular Posts