Tuesday 2 October 2018

BBM3410/18 : Kerja dalam PutraBlast


Tajuk : Kejadian Minggu Keempat bagi Subjek Multimedia Dalam Bahasa 

Pada minggu ke empat kelas diadakan atas talian, di mana kami di kehendaki menjawab dua soalan yang terdapat di dalam putrablast. ianya berkaitan tentang media sosial yang mana terdapat di dalam bab 1 buku BOOM.  Soalan tersebut berbunyi seperti berikut. 

1. Berikan persepsi anda tentang jenis jenis media sosial/media teknologi yang terdapt dalam bab 1 buku BOOM ( minima 100 patah perkataan, miksima 150 patah perkataan)

2. Pilih salah satu media sosila/media teknologi (bab 1) dan bincangkan (minima 100 patah perkataan, miksima 150 patah perkataan) bagaimana anda menggunakan teknologi tersebut. 


Tugasan tersebut hendaklah dihantar pada hari itu juga iaitu pada pukul 2 hingga 3.


Antara syarat syarat ialah : 



1. emelkan tugasan. drnormaliza@gmail.com
2. tugasan di copypaste ke dalam emel (tidak perlu attachment).
3. subjek emel seperti berikut: Tugasan individu bbm3410 : nama
4. jika tidak mengikut arahan, emel anda akan dipadam dan tiada markah individu. 
5. anda tidak boleh meniru rakan yang lain. jika didapati sama, 10markah akan ditolak bagi mereka yang meniru. 
6. tugasan boleh emel pada pukul 2- 3 petang SAHAJA. jika awal atau lambat, emel anda akan dipadam dan tiada markah untuk tugasan ini. 

Alhamdulillah, saya dapat menyiapkan tugasan ini dengan jayanya sebelum masa berakhir dan telah pun menghantarnya tepat pada masanya. 


Tetapi sedih sebab ramai dalam kalangan kami satu kelas tidak mematuhi arahan yang diberikan oleh prof. Hanya sebilangan kecil sahaja yang peka terhadap arahan prof.  Jadi dengan itu, kami yang lalai dan leka ini menerima hukuaman yang setimpal dengan perbuatan kami itu, iaitu kerja kami tidak diterima dan kami tiada markah untuk tugasan ini, markah tugasan ini adalah sebanyak 10%. 


Kesimpulannya, saya dapat pengajaran daripada apa yang telah berlaku iaitu lepas ini saya hendaklah lebih peka dengan arahan prof dan tidak memandang mudah jika prof memberikan tugasan. Hal ini kerana, sebelum ini saya pandang mudah terhadap setiap tugasan yang pensyarah lain berikan. 


Sekian dan terima kasih daripada seorang insan yang lalai....

No comments:

BBM3410/18 : Facebook

Popular Posts