Thursday 25 October 2018

BBM3410/18 : Video One Shot


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pada kuliah minggu ke7, prof mendedahkan kami perkara baru yang kami nanti-nantikan sejak minggu lepas iaitu Video.... memang lah dengar biasa je kan, alah video... tapi bagi kami sebagai pelajar prof rasa lain tau sebab kami akan rakam video... video bukan sebarang video tau... video tu kena menepati kriteria yang prof mahukan... iaitu VIDEO ONE SHOT.

Haaa... korang tahu tak apa benda ala tu... mesti tak tahu kan... takpe, biar scha terangkan ye berdasarkan apa scha faham dalam kuliah prof hari tu. 

Ok... Video one shot merupakan pengambilan gambar atau video yang fokus terhadap objek. Kamera berada di hadapan dan tidak akan dianjak dari tempat asal sehingga ianya selesai. Manakala, orang akan memainkan peranan mereka supaya mereka kelihatan berada dalam rakaman video berkenaan. 

Setelah prof terangkan dan tunjukkan contoh video yang mempunyai ciri ciri Video one shot. Kami dikehendaki memilih lagu untuk rakaman video ini. Tugasan ini merupakan tugasan kumpulan. Dan kumpulan kami memilih lagu "Syinta Gila" lagu Safiey Ilias. Kami diberi tempoh selama dua minggu untuk menyiapkan tugasan ini iaitu sehingga lepas cuti pertengahan semester. 

Kami sekumpulan bercadang untuk buat video sebelum cuti pertengahan semester bermula. walaupun kami banyak kerja namun kami tetap berlatih pada malam hari isnin dan rekod video itu pada hari rabu.  Tema pakaian yang kami pilih ialah All Black . 


Ooppss... Tak boleh lah nak tunjuk details nanti tak suprise pula kan. Emm tak sabar pula nak tunggu kuliah lepas cuti nie...  Tak sabar tengok video kawan kawan,  Hihi. .. Mesti hebat hebat kan. 





No comments:

BBM3410/18 : Facebook

Popular Posts